“Mikro-, kis- és középvállalkozások digitalizációjának támogatása egyműveletes kombinált hiteltermék keretében”
– DIMOP Plusz 1.2.3/A-24
(tervezet)

 

1. Pályázati cél:

A digitalizáció napjainkban kulcsfontosságú a vállalkozások versenyképességének és fenntarthatóságának növelésében. Ennek elősegítésére a DIMOP Plusz program különböző feltételekkel kínál támogatást a mikro-, kis- és középvállalkozások számára. A felhívás és a pályázat az alacsony digitális intenzitással rendelkező KKV-k versenyképességének javítására fókuszál. Célja, hogy a piacon elérhető digitális megoldások bevezetésével növelje a vállalkozások hatékonyságát és jövedelemtermelő képességét. A program különösen azokat a vállalkozásokat célozza, amelyek alacsony digitális intenzitással rendelkeznek, és akik a digitális transzformáció révén kívánják növelni versenyképességüket.

2. Támogatható tevékenységek:

  •  Alapszintű felhőalapú számítástechnikai szolgáltatások (pl. e-mail, irodai szoftverek) bevezetése:
    • E-mail és Kommunikációs Rendszerek: 
    • Irodai Szoftverek és Alkalmazások: 
    • Pénzügyi és Számviteli Szoftverek: 
    • Tárhely és Adatkezelés
  • Honlapok és portálok fejlesztése
    • Weboldalak és portálok fejlesztése, készítése
    • E-kereskedelmi megoldások alkalmazása (webshopok stb.)
  • E-kereskedelem és e-számlázó szoftverek bevezetése
    • Táv- és csoportmunka támogató szoftverek
    • ERP (vállalatirányítási) és CRM (ügyfélkapcsolat-kezelési) megoldások bevezetése
    • Mesterséges intelligencia és adatanalitikai technológiák
    • IKT biztonsági megoldások bevezetése
    • Mesterséges intelligencia (MI) technológiák, szolgáltatások bevezetése (pl: mesterséges intelligencián alapuló, folyamatautomatizációra alkalmas szoftverrobot)
    • Egyéb nagy adathalmazhoz kapcsolódó analitikai technológiák, szolgáltatások bevezetése

A fejlesztések bevezetése érdekében lehetőség van minősített szoftver és felhőszolgáltatás beszerzésére, emellett természetesen a szükséges eszközök beszerzése is lehetséges. A szakmai megvalósítás kapcsán elszámolhatóak lesznek a bevezetés költségei (pl: telepítés, tesztelés, folyamatfejlesztés), és betanítási költségek is az új rendszer használatával kapcsolatosan.

Az elszámolható költségek mértékére, illetve arányára vonatkozó elvárások:

Az elszámolható költségek mértékére, illetve arányára vonatkozó elvárások Költségtípus az összes elszámolható költségre vetítve
Immateriális javak beszerzésének költségei 100%
ÚJ tárgyi eszköz beszerzésének költsége legfeljebb 10%
Egyéb szakértői szolgáltatás költségei/Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó szolgáltatások költségei legfeljebb 35%
Képzési és tanácsadási szolgáltatások legfeljebb 5%
Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó bérleti díj 100%
Tájékoztatás, nyilvánosság biztosításának költségei legfeljebb 0,5%
Könyvvizsgálói jelentés költsége, amely kizárólag a beruházás végén a digitális intenzitás szint meghatározása céljából készül, legfeljebb az összes elszámolható költség 2%-a, de max. 200.000 Ft értékben legfejlebb 2%, maximum 200.000 Ft

3. Nem támogatható szakmai tevékenységek:

Meglévő informatikai rendszer esetén a fenti célterületekkel való modulbővítésre, vagy meglévő, de korszerűtlenné vált rendszer teljes cseréjére is van lehetőség támogatási kérelmet benyújtani, az alábbi továbbfejlesztések azonban nem támogathatók:

  • Meglévő, adott típusú rendszer felhasználószám bővítése
  • Meglévő webáruház esetén kizárólag tartalomfrissítés, arculat átalakítás
  • Meglévő rendszer, saját rendszer vagy felhőalapú megoldás által lefedett terület kiegészítése (add-on)
  • A hibrid projektek, azaz helyben telepített és felhő alapú megoldást is tartalmazó fejlesztések, támogathatók, de ugyanazon funkcionális terület, vagy csak helyben telepített, vagy csak felhő alapú rendszerben valósítható meg.
  • Meglévő, adott típusú rendszer verziófrissítése. Csak önmagában az adott üzleti digitális megoldás CMS-ének átnevezése is ennek minősül.

A konstrukció keretében a fentiekben meghatározott célterületeken megvalósuló digitalaizációs beruházások kapcsán az alábbi tevékenységek támogathatóak a releváns elszámolható költségek alkalmazásával a digitális intenzitásban történő fejlődés érdekében:

4. Támogatást igénylők köre:

A DIMOP Plusz 1.2.3/A-24 pályázat elsősorban a mikro-, kis- és középvállalkozásokat célozza meg, amelyek megfelelnek a következő kritériumoknak:

  • Magyarországi Székhely:A vállalkozás Magyarország területén rendelkezik már legalább egy éve bejegyzett, székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel.
  • Lezárt Üzleti Év:A vállalkozás rendelkezik legalább egy lezárt, teljes üzleti évvel.
  • Alacsony Digitális Intenzitás:A vállalkozás alacsony vagy nagyon alacsony digitális intenzitással rendelkezik, amelyet a DIMOP_PLUSZ-1.2.1-23-2023-00001 projekt keretében végzett digitális érettségi felmérés igazol.
  • Gazdasági Életképesség:A programban csak olyan vállalkozások vehetnek részt, amelyek gazdaságilag életképesek, de nem, vagy nem megfelelő mértékben jutnak hozzá finanszírozási forrásokhoz.

5. Benyújtási időszak:

Az igénylések benyújtása a két felhívás esetén különböző, az „A” program esetén kis- és középvállalkozásoknak a tervezet szerint 2024. október 31-től, mikro- vállalkozásoknak pedig 2024. december 1-től lehetséges. A projekt megvalósítására maximum 18 hónap áll rendelkezésre.

6. Támogatási összeg:

A vállalkozások minimum 3 millió forint, maximum 20 millió forint támogatást igényelhetnek, amelynek legfeljebb 50%-a vissza nem térítendő támogatás formájában érhető el.

  • Finanszírozás:A kölcsön kamata 0%, futamideje legfeljebb 8 év, a támogatás maximális aránya   pedig 50%.
  • Kizáró feltételek:Nem vehetnek részt gazdaságilag nem életképes vállalkozások, hamis adatszolgáltatók, illetve azok a cégek, amelyek már részesültek támogatásban a DIMOP Plusz 1.2.3/A-24 vagy B-24 program keretében.

A beruházás tárgyát kötelező fedezeti körbe bevonni. A beruházás tárgya a futamidő végéig nem idegeníthető el.

A felhívás esetén elvárás, hogy a vállalkozás a megvalósítási idő végéig bevezeti, és megfelelő szinten használja a digitális megoldásokat, mindezzel pedig növeli a digitális intenzitásának pontszámát, a bemeneti értékhez képest.

A minden állami forrástól mentes Saját Forrás minimálisan elvárt mértéke a Projekt elszámolható költségének legalább 10%-a, amelynek felhasználását a Végső Kedvezményezettnek legkésőbb az első folyósítás előtt igazolnia szükséges.

Amennyiben bármilyen kérdésük merül fel, vagy ötlettel és elképzeléssel rendelkeznek a fenti pályázati kiírás kapcsán, keressék bizalommal kollégánkat!

Fülöp Zoltán
telefon: 06 (20) 511 31 01
e-mail: fulop.zoltan@palyazatakademia.hu
www.palyazatakademia.hu