“Mikro-, kis- és középvállalkozások digitalizációjának támogatása egyműveletes kombinált hiteltermék keretében”
– DIMOP Plusz 1.2.3/A-24
(tervezet)
1. Pályázati cél:
A digitalizáció napjainkban kulcsfontosságú a vállalkozások versenyképességének és fenntarthatóságának növelésében. Ennek elősegítésére a DIMOP Plusz program különböző feltételekkel kínál támogatást a mikro-, kis- és középvállalkozások számára. A felhívás és a pályázat az alacsony digitális intenzitással rendelkező KKV-k versenyképességének javítására fókuszál. Célja, hogy a piacon elérhető digitális megoldások bevezetésével növelje a vállalkozások hatékonyságát és jövedelemtermelő képességét. A program különösen azokat a vállalkozásokat célozza, amelyek alacsony digitális intenzitással rendelkeznek, és akik a digitális transzformáció révén kívánják növelni versenyképességüket.
2. Támogatható tevékenységek:
- Alapszintű felhőalapú számítástechnikai szolgáltatások (pl. e-mail, irodai szoftverek) bevezetése:
- E-mail és Kommunikációs Rendszerek:
- Irodai Szoftverek és Alkalmazások:
- Pénzügyi és Számviteli Szoftverek:
- Tárhely és Adatkezelés
- Honlapok és portálok fejlesztése
- Weboldalak és portálok fejlesztése, készítése
- E-kereskedelmi megoldások alkalmazása (webshopok stb.)
- E-kereskedelem és e-számlázó szoftverek bevezetése
- Táv- és csoportmunka támogató szoftverek
- ERP (vállalatirányítási) és CRM (ügyfélkapcsolat-kezelési) megoldások bevezetése
- Mesterséges intelligencia és adatanalitikai technológiák
- IKT biztonsági megoldások bevezetése
- Mesterséges intelligencia (MI) technológiák, szolgáltatások bevezetése (pl: mesterséges intelligencián alapuló, folyamatautomatizációra alkalmas szoftverrobot)
- Egyéb nagy adathalmazhoz kapcsolódó analitikai technológiák, szolgáltatások bevezetése
A fejlesztések bevezetése érdekében lehetőség van minősített szoftver és felhőszolgáltatás beszerzésére, emellett természetesen a szükséges eszközök beszerzése is lehetséges. A szakmai megvalósítás kapcsán elszámolhatóak lesznek a bevezetés költségei (pl: telepítés, tesztelés, folyamatfejlesztés), és betanítási költségek is az új rendszer használatával kapcsolatosan.
Az elszámolható költségek mértékére, illetve arányára vonatkozó elvárások:
Az elszámolható költségek mértékére, illetve arányára vonatkozó elvárások Költségtípus | az összes elszámolható költségre vetítve |
Immateriális javak beszerzésének költségei | 100% |
ÚJ tárgyi eszköz beszerzésének költsége | legfeljebb 10% |
Egyéb szakértői szolgáltatás költségei/Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó szolgáltatások költségei | legfeljebb 35% |
Képzési és tanácsadási szolgáltatások | legfeljebb 5% |
Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó bérleti díj | 100% |
Tájékoztatás, nyilvánosság biztosításának költségei | legfeljebb 0,5% |
Könyvvizsgálói jelentés költsége, amely kizárólag a beruházás végén a digitális intenzitás szint meghatározása céljából készül, legfeljebb az összes elszámolható költség 2%-a, de max. 200.000 Ft értékben | legfejlebb 2%, maximum 200.000 Ft |
3. Nem támogatható szakmai tevékenységek:
Meglévő informatikai rendszer esetén a fenti célterületekkel való modulbővítésre, vagy meglévő, de korszerűtlenné vált rendszer teljes cseréjére is van lehetőség támogatási kérelmet benyújtani, az alábbi továbbfejlesztések azonban nem támogathatók:
- Meglévő, adott típusú rendszer felhasználószám bővítése
- Meglévő webáruház esetén kizárólag tartalomfrissítés, arculat átalakítás
- Meglévő rendszer, saját rendszer vagy felhőalapú megoldás által lefedett terület kiegészítése (add-on)
- A hibrid projektek, azaz helyben telepített és felhő alapú megoldást is tartalmazó fejlesztések, támogathatók, de ugyanazon funkcionális terület, vagy csak helyben telepített, vagy csak felhő alapú rendszerben valósítható meg.
- Meglévő, adott típusú rendszer verziófrissítése. Csak önmagában az adott üzleti digitális megoldás CMS-ének átnevezése is ennek minősül.
A konstrukció keretében a fentiekben meghatározott célterületeken megvalósuló digitalaizációs beruházások kapcsán az alábbi tevékenységek támogathatóak a releváns elszámolható költségek alkalmazásával a digitális intenzitásban történő fejlődés érdekében:
4. Támogatást igénylők köre:
A DIMOP Plusz 1.2.3/A-24 pályázat elsősorban a mikro-, kis- és középvállalkozásokat célozza meg, amelyek megfelelnek a következő kritériumoknak:
- Magyarországi Székhely:A vállalkozás Magyarország területén rendelkezik már legalább egy éve bejegyzett, székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel.
- Lezárt Üzleti Év:A vállalkozás rendelkezik legalább egy lezárt, teljes üzleti évvel.
- Alacsony Digitális Intenzitás:A vállalkozás alacsony vagy nagyon alacsony digitális intenzitással rendelkezik, amelyet a DIMOP_PLUSZ-1.2.1-23-2023-00001 projekt keretében végzett digitális érettségi felmérés igazol.
- Gazdasági Életképesség:A programban csak olyan vállalkozások vehetnek részt, amelyek gazdaságilag életképesek, de nem, vagy nem megfelelő mértékben jutnak hozzá finanszírozási forrásokhoz.
5. Benyújtási időszak:
Az igénylések benyújtása a két felhívás esetén különböző, az „A” program esetén kis- és középvállalkozásoknak a tervezet szerint 2024. október 31-től, mikro- vállalkozásoknak pedig 2024. december 1-től lehetséges. A projekt megvalósítására maximum 18 hónap áll rendelkezésre.
6. Támogatási összeg:
A vállalkozások minimum 3 millió forint, maximum 20 millió forint támogatást igényelhetnek, amelynek legfeljebb 50%-a vissza nem térítendő támogatás formájában érhető el.
- Finanszírozás:A kölcsön kamata 0%, futamideje legfeljebb 8 év, a támogatás maximális aránya pedig 50%.
- Kizáró feltételek:Nem vehetnek részt gazdaságilag nem életképes vállalkozások, hamis adatszolgáltatók, illetve azok a cégek, amelyek már részesültek támogatásban a DIMOP Plusz 1.2.3/A-24 vagy B-24 program keretében.
A beruházás tárgyát kötelező fedezeti körbe bevonni. A beruházás tárgya a futamidő végéig nem idegeníthető el.
A felhívás esetén elvárás, hogy a vállalkozás a megvalósítási idő végéig bevezeti, és megfelelő szinten használja a digitális megoldásokat, mindezzel pedig növeli a digitális intenzitásának pontszámát, a bemeneti értékhez képest.
A minden állami forrástól mentes Saját Forrás minimálisan elvárt mértéke a Projekt elszámolható költségének legalább 10%-a, amelynek felhasználását a Végső Kedvezményezettnek legkésőbb az első folyósítás előtt igazolnia szükséges.
Amennyiben bármilyen kérdésük merül fel, vagy ötlettel és elképzeléssel rendelkeznek a fenti pályázati kiírás kapcsán, keressék bizalommal kollégánkat!
Fülöp Zoltán
telefon: 06 (20) 511 31 01
e-mail: fulop.zoltan@palyazatakademia.hu
www.palyazatakademia.hu