GINOP Plusz 2.1.3-24
„KKV-k innovációs képességének támogatása”

Igénybevételi lehetőség és határnapok

A támogatási kérelmek 2024. október 29.-től nyújthatóak be az elektronikus kitöltő program segítségével az alábbi értékelési szakaszoknak megfelelően.

Az alábbi értékelési határnapokig benyújtásra került projektek kerülnek együttesen elbírálásra:

  1. szakasz: 2024. október 29- 2024. november 12
  2. szakasz: 2025. január 21. – 2025. február 04.
  3. szakasz: 2025. április 08- 2025. április 22.

Megvalósítási hely

Magyarország egész területe

A támogatás összege és mértéke

Felhívás célja:

A mikro- és kisvállalkozások, különösen az innovációt eddig nem végző vállalatok tevékenységének ösztönzése piacorientált innovációs projektjeik támogatásával, valamint az S3-ban szereplő kihívásokra reagálva a vállalatok versenyképesebbé tétele az innováció különböző fajtáinak erősítésével (ideértve a nyílt innovációt), KFI kapacitásaik és technológiai színvonaluk javításával, technológiatranszfer, valamint innovációs szolgáltatások biztosításával. A felhívás keretében további cél tehát a hazai vállalkozások üzleti innovációs tevékenységének ösztönzése, különösen az eddig nem innovatív vállalkozások körében.

Keretösszeg:

A támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg 2024-ben meghirdetett 1. szakaszra 40 Mrd Ft, a 2025-ben meghirdetett 2. szakaszra 15 Mrd Ft, a 3. szakaszra 20 Mrd Ft. (a teljes keretösszegből fejlett régióban 15 Mrd Ft, a kevésbé fejlett régióban 60 Mrd Ft kerül allokálásra.

Támogatás összege:

Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege:

• minimum 20 millió Ft, maximum 50 millió

Támogatás mértéke:

Támogatási intenzitás elszámolható költségek 70%-ka

Előleg

30%-ka, de legfeljebb 15 millió Ft.

Kedvezményezettek köre

Jelen Felhívásra támogatási kérelmet nyújthatnak be: Mikro- és kisvállalkozások:

  1. amelyek, rendelkeznek legalább egy lezárt (beszámoló alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel (az előtársaságként való működés időszaka ebbe nem számít bele);
  2. amelyek, éves átlagos statisztikai állományi létszáma a támogatási kérelmek benyújtását megelőző lezárt, teljes, üzleti évben minimum 3 fő volt,
  3. amelyek Magyarországon székhellyel rendelkező kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok

A támogatási kérelem benyújtására konzorciumi formában nincs lehetőség.

Jogi forma szerint:

a) kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok

Gazdálkodási formakód szerint:

  • 113 Korlátolt felelősségű társaság
  • 114 Részvénytársaság
  • 116 Közkereseti társaság
  • 117 Betéti társaság

Kizáró okok:

Az alábbi szempontok szerint nem nyújtható támogatás azon támogatást igénylő részére:

  1. amely olyan projektet kíván megvalósítani, amelynek tartalma a Felhívásban megfogalmazott célokkal nincs összhangban;
  2. amely vállalkozásnak a támogatási kérelem benyújtását megelőző 5 évben támogatói elállást eredményező szabálytalansága volt (döntés jogerőre emelkedés dátuma alapján)
  3. amely vállalkozás nem rendelkezik legalább egy lezárt (beszámolóval alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel, az előtársaságként való működés időszaka ebbe nem számít bele;
  4. amely vállalkozásnak jelen projektjének az igényelt támogatása meghaladja a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott (közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott), lezárt, teljes, üzleti év éves beszámoló szerinti saját tőkéjének összegét;
  5. amely vállalkozásnak a projekt összköltsége meghaladja a pályázat benyújtását megelőző lezárt üzleti év árbevételének 50 %-át;
  6. amellyel szemben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által indított végrehajtási eljárás van folyamatban a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában, illetve amely jogerős végzéssel elrendelt kényszertörlési, felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb – a jogutód nélküli megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott – eljárás alatt áll a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában;
  7. amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozatának nem tett eleget;
  8. amely projektjavaslat nem kapcsolódik a 2021 -2027 közötti időszakra vonatkozó Nemzeti Intelligens Szakosodási Stratégia3 (továbbiakban S3) céljaihoz és prioritásaihoz megfogalmazott prioritásokhoz;
  9. amely vállalkozás a GINOP Plusz 1.1-21 kódszámú felhívás keretében támogatási kérelmet nyújtott be, kivéve, ha elutasító döntéssel rendelkezik, vagy a támogatói döntés előtt visszavonta támogatási kérelmét;
  10. amely vállalkozás a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap keretéből finanszírozott „Fókuszterületi innováció projektek támogatása” című (2023- 1.1.1-PIACI_FÓKUSZ, vagy a 2024-1.1.1-KKV_FÓKUSZ) pályázati felhívás keretéből támogatásban részesült;
  11. amely az 1.1.1 a) pont szerinti vállalkozás jelen felhívás keretében korábban támogatói döntést kapott. Ennek megfelelőn, amennyiben a vállalkozás az első szakaszban már támogatói döntéssel rendelkezik, úgy a második szakaszban nem jogosult támogatási kérelmet benyújtani. Egy vállalkozás csak egy kérelem keretében részesíthető támogatói döntésben jelen konstrukció keretében.
  12. amelynek fejlesztési igénye a dohány és dohánytermékek gyártásával, feldolgozásával és forgalomba hozatalával kapcsolatos beruházásokra irányul
  13. amelynek fejlesztési igénye szálláshely és/vagy fürdőfejlesztésre irányul;
  14. amelynek fejlesztése az Európai Bizottság által indított, indoklással ellátott véleményezési szakaszban járó kötelezettségszegési eljárással közvetlenül érintett;
  15. amely vállalkozás mezőgazdasági termelőnek minősül – azaz olyan természetes vagy jogi személyek részére, amelyek a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott, lezárt teljes üzleti év éves beszámoló szerinti árbevételének legalább 50%-a mezőgazdasági tevékenységből származik.

Támogatható tevékenységek

Választható önállóan támogatható tevékenységek

A vállalkozások üzleti folyamat innovációs tevékenységei közül az alábbiak:

  1. Termelési és/vagy gyártási folyamat innovációs tevékenységek;
  2. Marketing és/vagy értékesítési innovációs tevékenységek;
  3. Logisztikai innovációs tevékenységek;
  4. Szervezeti innovációs (adminisztratív és menedzsment fejlesztés) tevékenységek, amennyiben a támogatást igénylő éves átlagos statisztikai állományi létszáma a támogatási kérelem benyújtását megelőző lezárt, teljes, üzleti évben minimum 20 fő volt;

Kötelezően megvalósítandó, önállóan nem támogatható tevékenységek:

  • Üzleti folyamat innovációhoz kapcsolódó beruházás;
  • Projektelőkészítési tevékenység (innovációs tanácsadás igénybevétele a projekt előkészítéséhez);
  • Innovációs projektet támogató tevékenységek (projektmenedzsment, hardver beszerzés, kötelezően előírt nyilvánosság, horizontális tevékenységek, rezsi) – átalány alapú elszámolásként és de minimis támogatás formájában.

Elszámolható költségek és tevékenységek:

Projektelőkészítés költségei:

  1. A projekt előkészítéshez kapcsolódó egyéb szakértői tanácsadás vagy megbízás:
    • A projekt előkészítéséhez kapcsolódóan természetes személlyel kötött, munkavégzésre irányuló megbízási szerződés keretében történő munkavégzés költsége (bérköltség) a felhívás 2.1.2.1. b) pontban felsorolt tevékenységhez kapcsolódóan a 2.3. 3) pontban rögzített feltételeknek megfelelően; – A projektelőkészítés során a kiválasztott tanácsadó részletesen bemutatja a támogatást igénylő alkalmazott üzleti folyamatait, illetve a projekt keretében tervezett új vagy továbbfejlesztett üzleti folyamatait. A tanácsadó által készített dokumentum tartalmazza az új, vagy továbbfejlesztett üzleti folyamat megvalósításához javasolt beruházásokat
  2. Szakmai megvalósításban közreműködő munkatársak költségei:
    1. Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó munkaszerződés szerinti személyi jellegű ráfordításai és megbízási szerződései, a felhívás 2.1.1.2. pontjában felsorolt tevékenységekhez kapcsolódóan:
      1. Bérköltség: a projektre fordított munkaidővel arányos bruttó munkabér, melynek alapja kizárólag munkaviszony lehet, illetve nem számlaképes természetes személlyel kötött, munkavégzésre irányuló megbízási szerződés keretében történő munkavégzés költsége.
      2. A hatályos jogszabályok szerinti, munkáltatót terhelő adók és járulékok;
      3. Személyi jellegű egyéb kifizetései az Elszámolási Útmutatónak a „Projekt szakmai megvalósításában közreműködő munkatársak személyi jellegű ráfordításai” pontja alapján
  3. Szakmai tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatások költségei:
    1. Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó szolgáltatások költségei:
      1. A felhívás 2.1.1.2. pontjában felsorolt tevékenységekhez kapcsolódóan legfeljebb a 2.3. 3) pontban rögzített tanácsadástípusok nettó óradíjainak megfelelően igénybevett innovációs tanácsadás díja. A projekt keretében a projekt megvalósítása során legfeljebb 100 óra tanácsadási költség számolható el.
  4. Beruházáshoz kapcsolódó költségek:
      1. Eszközbeszerzés költségei a felhívás 2.1.2.1. a) pontjában felsorolt tevékenységhez kapcsolódóan a 7.5. pontban szereplő korlátozás figyelembevételével: legfeljebb 8 db, egyenként minimum nettó 500.000 Ft értékű (nettó 500.000 Ft érték alatti eszköz csak akkor támogatható, ha az a beszerzendő eszköz tartozéka) új eszközök vagy meglévő eszközök átalakításának, továbbfejlesztésének bekerülési értéke, amely tartalmazza a vételárat, tartalmazhatja – a szállító által meghatározott – az eszközbeszerzéshez kapcsolódó szállítás és üzembe helyezés, valamint az eszközbeszerzéshez közvetlenül kapcsolódó betanítás költségét is.
  5. Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó bérleti díj – Felhőalapú és egyéb online üzleti megoldások megvalósítási időszakra eső szolgáltatásbérleti díja. A felhőalapú és egyéb online üzleti megoldások szolgáltatásbérleti díja kizárólag a projekt megvalósításával időarányosan számolható el, azonban az üzleti innovációt biztosító rendszer működését a fenntartási időszak végéig fenn kell tartani.
  6. Százalékos átalányalapú finanszírozás költségei Átalány költség: A támogatható tevékenységhez kapcsolódó közvetett költségek (projektmenedzsment, kötelezően előírt nyilvánosság, önkéntesen vállalható horizontális tevékenységek költségei, rezsi) csak átalány alapú elszámolásként nyújthatók be, melynek mértéke a projekt keretében elszámolható közvetlen költségek pontosan 7 %-a.

Belső arányok

Költségtípusok Minimális mértéke az összes elszámolható költségre vetítve (%) Minimális elszámolható költség összege (Ft) Maximál is mértéke az összes elszámolható költségre vetítve (%) Maximális elszámolható költség összege (Ft)
Projekt előkészítési tevékenység 7%
Új eszközök beszerzésének költsége egyenként minimum nettó 500.000 Ft/eszköz 70%
Új hardver beszerzés költsége egyenként minimum nettó 200.000 Ft/eszköz 70%
Szoftver beszerzés/üzleti felhőszolgáltatás igénybevétele 70%

Nem elszámolható költségek

  1. a támogatást igénylő által előállított és/vagy forgalmazott egyazon termékosztályba tartozó olyan eszköz, szoftver, saját teljesítésként nyújtott szolgáltatás, saját maga által forgalmazott rendszer bevezetésének költségei, amelyből a benyújtást megelőző 3 évben árbevétele keletkezett. Egyazon termékosztályba tartoznak – eszközök és szoftverek vonatkozásában – az azonos funkciót ellátó, főbb műszaki tulajdonságaiban és technikai paramétereiben megegyező, egyazon célterületen használandó termékek.
    A fenti előírásoknak való megfelelésnek a projekt fenntartási időszakának végéig biztosítani kell.
  1. a támogatást igénylőnél saját teljesítés keretében felmerült műszaki gépek, berendezések, immateriális javak, szolgáltatások bekerülési értéke,
  2. a 651/2014/EU rendelet 1. sz. melléklete alapján meghatározott partner és/vagy kapcsolt vállalkozásától és/vagy kedvezményezett Ptk. szerinti hozzátartozója és/vagy a kedvezményezett vezető tisztségviselőjétől és Ptk. szerinti hozzátartozóitól, valamint azok vállalkozásaitól történő beszerzés és szolgáltatás igénybevétele,
  3. ingatlanvásárlás költsége,
  4. garanciális költségek,
  5. a támogatást igénylőnél meglévő termelőkapacitások telephelyen belüli, illetve más telephelyre történő áttelepítési költsége,
  6. franchise díj,
  7. a támogatási kérelem benyújtása előtt felmerült költségek, kivéve a nevesített előkészítési költségeket,
  8. biztosítéknyújtáshoz kapcsolódó költségek, jelzálog, bankgarancia költségei,
  9. kamatköltségek, kamattartozás kiegyenlítés,
  10. hitelkamat, kivéve a kamattámogatás vagy garanciadíj-támogatás formájában nyújtott vissza nem térítendő támogatás formájában,
  11. hiteltúllépés költsége, egyéb pénzügyforgalmi költségek,
  12. deviza-átváltási jutalék,
  13. pénzügyi, finanszírozási tranzakciókon realizált árfolyamveszteség,
  14. bírságok, Kedvezményezett által fizetett kötbérek és perköltségek, jutalom, illetve az olyan jutalom jellegű kifizetés, amely mögött a teljesítés nem igazolható,
  15. reprezentációs költségek,
  16. jogszabály-frissítési díj, fordítási költségek, levonható ÁFA,
  17. kézi szerszámkészlet, (pl. villáskulcs készlet, kézi csavarhúzó szett, szerszámos kocsi),
  18. műszaki eszközök felújítási, karbantartási költségei,
  19. meglévő gépek átalakításának költségei, még akkor sem, ha az átalakítás után a gép teljesítménye, paramétere megváltozik,
  20. eszközök leszerelési költsége, szállítási biztosítás és a vámkezelés költsége,
  21. azon eszközök, berendezések, amelyek a támogatási kérelem benyújtása előtt bérleti vagy egyéb hasonló konstrukció keretében, továbbá tesztelési, próbaüzemi céllal a támogatást igénylőnél bármely telephelyen már használatban voltak,
  22. irodabútor, készletek beszerzése,
  23. termelési és/vagy szolgáltatási jellegű licenc, know-how éves ismétlődő (megújítási, forgalom utáni) díja,
  24. nem termelési és/vagy szolgáltatási jellegű know-how vásárlása a szoftverek kivételével,
  25. informatikai eszközök felújítási, karbantartási költsége,
  26. terméktámogatási díj
  27. a szinten tartást szolgáló tárgyi eszköz és immateriális javak költsége,
  28. a korábban már használatba vett olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyre a beruházó, más társaság vagy egyéni vállalkozó állami támogatást vett igénybe,
  29. felsőoktatási intézménytől, illetve felsőoktatási intézmény által fenntartott jogi személyektől – valamint ezek tulajdonában lévő jogi személyektől igénybevett szolgáltatás;

Kötelező vállalások

  1. A kedvezményezett 1 főre eső bruttó hozzáadott értéke (BHÉ) legalább 5%-kal növekszik a bázisévhez viszonyítva a projekt fizikai befejezési évét közvetlenül követő első vagy második lezárt, teljes, üzleti évben.
  2. A projektmegvalósítás irányító hatóság általi befejezésétől számított 3 évig fenn kell tartani a projekt eredményeit és vállalásait.

Saját forrás

Az önerő a projekt Európai Unióval elszámolható összköltségének a támogatáson felüli része. A kérelem benyújtásakor nyilatkozni kell az önerő rendelkezésre állásáról.

Projekt végrehajtása

  • A projekt fizikai befejezésére a megkezdésétől számított 18 hónap áll rendelkezésre.

Milyen műszaki, szakmai elvárásoknak feleljen meg a projekt?

  • A projekt keretében üzleti folyamat innovációnak kell megvalósulnia, azaz egy olyan új vagy továbbfejlesztett üzleti folyamat fejlesztése a cél, amely jelentősen különbözik a vállalkozás korábbi üzleti folyamataitól, és amelyet a projekt fizikai befejezését követően bevezet, alkalmaz és fenntart.
  • A támogatási kérelem benyújtását megelőzően a támogatást igénylőnek a projekt sikeres megvalósítását segítő innovációs tréninget kell igénybe vennie a projekt előkészítés időszakában. Az innovációs tréning az alábbi négy, egységenként 50-60 perces modulból áll (a tréning elvégzéséhez mind a négy modul teljesítése szükséges).
    • Folyamatinnováció alapjai:
    • Termelési- Gyártási és szolgáltatási folyamatok innovációja
    • Disztribúciós, logisztikai, marketing és értékesítési folyamatok innovációja:
    • Adminisztráció és vezetési folyamatok innovációja
  • A szolgáltatás elérhető a Nemzeti Innovációs Ügynökség honlapján keresztül (www.niu.hu) a Szolgáltatások menüpont alatt (ennek menetében segítséget és iránymutatás tudunk nyújtani)
  • A támogatást igénylőnek a támogatási kérelmében egy kiválasztott szakértő(k) vagy szervezet(ek) segítségével be kell mutatnia a vállalkozásában már alkalmazott üzleti folyamatait és részletes leírást kell adnia a projekt keretében tervezett új vagy továbbfejlesztett üzleti folyamat(ok) bevezetéséről, ami jelentősen különbözik a vállalkozás korábbi üzleti folyamataitól.
  • A projekt keretében ez a tevékenység projekt előkészítésnek minősül. A támogatást igénylőnek ezen átvilágítási feladatokat a támogatási kérelem benyújtásáig meg kell valósítania, úgy, hogy a fő innovációs szolgáltatástípusok esetében szolgáltatástípusonként legfeljebb egy szakértőtől vagy szervezettől lehet tanácsadást igénybe venni. – (ennek lebonyolításában és szervezésében szintén tudunk segíteni)
  • Az innovációs tanácsadás keretében kizárólag az alábbi szolgáltatástípusok vehetők igénybe:
    • Termelési és/vagy gyártási folyamat innovációhoz kapcsolódó tanácsadás
    • Marketing és/vagy értékesítési innovációs tanácsadás:
    • Logisztikai innovációs tanácsadás
    • Szervezeti innovációs (adminisztratív és menedzsment fejlesztés) tanácsadás: (20 fő fölötti létszám esetében)
  • A projektelőkészítés során minden fejleszteni kívánt üzleti folyamat innovációs tevékenységhez kapcsolódóan szükséges legalább egy 1 db tanácsadás igénybevétele.
  • A maximum igénybe vehető tanácsadási óraszám az előkészítési szakaszban összesen 40 óra, függetlenül a megvalósítani kívánt innovációs tevékenységek számától.
  • A támogatást igénylőnek a projekt benyújtásakor a projekt adatlapon el kell készítenie a projekt közgazdasági és pénzügyi értékelést
  • A támogatást igénylő vállalja, hogy a projekt megvalósítási időszaka alatt a projekt keretében minimum 6 hónapig, legalább 1 fő női munkavállalót foglalkoztat teljes munkaidőben
  • A projekt közgazdasági értékelése során a támogatást igénylőnek egyszerűsített igényfelmérést és rövid, szöveges változatelemzést kell készítenie. A projekt pénzügyi fenntarthatóságának vizsgálatát minden esetben kötelező elvégezni. A támogatási kérelemben a fejlesztendő tevékenység kapcsán szükséges azon tényleges és létező piaci igény és meglévő humánerőforrás megalapozott bemutatása, amelyre a támogatást igénylő a fejlesztést alapozza.

Amennyiben bármilyen kérdésük merül fel, vagy ötlettel és elképzeléssel rendelkeznek a fenti pályázati kiírás kapcsán, keressék bizalommal cégünk operatív vezetőjét.

Fülöp Zoltán
telefon: 06 (20) 511 31 01
e-mail: fulop.zoltan@palyazatakademia.hu
www.palyazatakademia.hu